Yuck idag mår jag inget vidare

I morse var jag till sjukhuset och gjorde en gastroskopi, inget mysigt kan jag säga, en slang ned i halsen med en kamera för att kolla i magen hur det ser ut.

Tydligen inte magsår och inte något problem med magmunnen som de kunde se, men däremot en inflammation i nedre delen av magen, så det har tagits prover i magsäcken och tolvfingertarmen för att se vad det kan vara, ev en kronisk inflammation….. suck!

sen har jag läkartid igen i mellandagarna för utredning om eventuellt problem med sköldkörteln, och i sådanafall en underproduktion i sköldkörteln, för jag har under en längre tid varit trött, hängig, orkeslös och frusen, tappar hår i parti och minut, känner mig som en rishög och har även ökat i vikt trots försök att gå  ned i vikt. bara senaste två veckorna har jag gått upp fem kg, så det känns lite hopplöst just nu.

tidigare har jag blivit medicinerad för depression men eftersom inte medicinerna hjälper så går de nu vidare i utredningen om det är sköldkörteln som krånglar. och eftersom mommo haft giftstruma som är en överproduktion i sköldkörteln så finns det i släkten, så nu ska jag som sagt utredas för det med.

men men, jag försöker se livet positivt, hur man nu gör det när man känner sig som läkarnas försökskanin,

 

nu ska jag försöka införskaffa en luciakrona till dottern som ska vara lucia på dagis ikväll och ett par svarta brallor till sonen som bestämt att han vill vara stjärngosse.

Ha en bra dag

 

KRam

KAtarina

2 thoughts on “Yuck idag mår jag inget vidare

  1. Men din stackare! Varför kan man inte bara få vara frisk så man kan njuta av livet istället för att gå omkring och ha ont och må dåligt? Hoppas att du får den hjälp du behöver så du snart känner dig piggare. Kram!

Leave a Reply

