Rösten är tillbaka, men bara liiite

Dagen idag har varit lite bättre än gårdagen.

Hela familjen packade in sig i bilen och for på julmarknad idag, det var ingen stor och häftig marknad, det var jobbets hem och skolaförening som arrangerade, men det räckte för barnen…. det fanns nämligen barnens favorit…. hästar, barnen fick rida på helt ljuvliga islandshästar, så naturligtvis red båda barnen

E är ju en van ryttare då han sedan tidiga år ridit hos min bästa väninna, Lilla L däremot satt på en häst för första gången (och naturligtvis hade vi ingen kamera med oss :(  ) men oj så lycklig en liten prinsessa kunde vara….. en helt vit häst,,,, och en strålande liten tjej… det var vackert!!

sedan for vi till barnens farmor och farfar, åt lite kaka och drack kaffe inan vi for hem igen.

Kvällen har avrundats med en härlig middag bestående av kräftor, och paj gjord med kantareller och paprika…. mmmmmm gott! att dessutom få njuta ett glas vin till var toppen.

middagsbordet

kvällens middagsbord såg ut så här…

 

Måste bara få säga…. brukar ni ha svårt att hitta snygga dukar som passar till era bord? det har jag, eller ska jag säga jag hade… för jag har kommit på världens bästa grej… jag har börjat använda panelgardiner. Jag har massor av par som inte riktigt passar någonstans i vårt hus som gardiner…. men oj så snygga de blir som dukar på köksbordet.

så nu har jag börjat köpa gardiner till köksbordet istället. det finns färdiga paket, då får man två lika dukar om man vill, eller så köper man de som finns i metervara för panelgadriner, då är det bara att sätta en söm i vardera ände och du får snygga dukar i roliga mönster. jag och en väninna på jobbet köper en varsin packe panelgardin och delar… fiffigt va😉

 

Nä nu ska jag scrappa lite, fick ett fint DT paket förra veckan, dags att skapa lite nytt igen🙂

 

KRam
Katarina

One thought on “Rösten är tillbaka, men bara liiite

Leave a Reply

