Dagen är över

solen har för länge sedan gått ned, maken har nu strax passerat 9 timmar på jourutryckning, så honom lär jag knappast se mer idag :(  men man får finna sig i det bara!

Nåja, som om saken inte kan bli tristare så har  flunsan blir värre, fick en rediger snuva här under kvällen, så nu känner jag mig som om jag har huvudet i en plåtburk. allt ekar och huvudet bultar. suck!!! går runt i morgonrock raggsockor och har en halv rulle hushållspapper i fickan för att hålla snoret borta känns det som.

nåja…. det kommer väl fler födelsedagar, har jag passerat över 30 så lär det väl kunna bli fler.

Mommi, mamma och pappa ringde idag, så jag har fått lite stöd hemifrån iallafall  ;)

Eftersom rösten varit så dålig idag fick sonen fem år svara i telefonen idag, och det var roligt att höra…..

“hej det är E vem är det??

tystnad…….

“HEEEEEJ GAMMIMOMMO!!!

jag tror att lilla tanten från landet fick det mest upplivade samtalet på länge, lille E pratade om allt från dagis till tårta, och lillasyster rantade efter…. “jag vill också prata med gammimolmol!”

sen fick lillasyster yster prata med gammimolmol och jag tror inte hon förstod hälften av vad lilla L sa, men oj så lycklig hon var när hon väl fick prata med kraxande mamma.

varje gång så tror hon att mina barn ska ha glömt henne, men de älskar sin gammimommo, och pratar ofta om henne. så de blev jätteglada när de fick prata med henne i telefonen.

Genast efteråt började de prata om presenter och att de ville skicka teckningar och brev till gammelmormor,,, så i morgon ska vi göra lite sådant att skicka till tanten från landet som hon faktiskt brukar kalla sig själv🙂

 

God natt mina vänner!

vi kanske hörs i morgon.

KRam

Katarina

Leave a Reply

