Fredag kväll och jag blir GALEN!!

Jag önskar jag vore lika kreativ i inredning som jag är flink på att scrappa, men nähe då, det går bara inte.

Jag är totalt oorganiserad när det gäller allt, skulle vilja organisera upp min tvättstuga och få en sådan där snygg och välordnad historia som alla andra verkar ha… min är nämligen både stor och rymlig, men trots det ett ständigt kaos eftersom det är vår groventre´. ingenting har sin egen plats, och allt bara ramlar runt när man ska försöka göra något åt det.

Och vardagsrummet ska man inte tala om…… Någon som vill köpa en tresits lädersoffa samt två fotöljer??  Jag vill bara se dem försvinna synd bara att maken gillar dem…… men man kanske kan sälja maken med??😉  vill hellre ha två härliga vilfåtöljer plus kuddar och puffar, men när två viljor ska samsas så har jag gett ner, därför är alla våra möbler murriga och mörkbruna. trist värre! yäck!!
Och gardiner är det svåraste jag vet….. jag vill ha fina gardiner, men allt jag köper känns så fel, så det blir alltid samma vita gardiner som kommer upp efter att de blivcit tvättade.

Är för lat för att göra egna fina inredningsdeltajer och för feg för att göra något åt de ideer jag har (eller om det är självbevarelsedriften som sätter in då maken inte gillar samma som mig)

skulle vilja måla sänggaveln vit med svart detaljbräda, och vita sängbord med lite sliten look, skulle vilja renovera två vackra fönsterramar och göra till en spegel och anslagstavla/griffeltavla.

skulle gärna dra rejäla skruv igenom vardagsrumsbordet som är skrangligt och bedrövligt, och ge den lite av samma behandling som sängen, nämligen vit färg och lite sjavigt sådär, men maken skulle helt klart ge mig en omgång av skäll om jag målar bordet vitt då det är av valnöt eller om det var mahogny… ädelträ är det iallfall.

att hitta fina fynd på loppis ja se det kan jag inte….. jag ser aldrig de bra fynden, så här står jag med ett hem, brokigt av olika stilar och färger, med missanpassade gardiner och damm i hörnen.  om jag går på aldrig sådana där vackra gamla trälådor som kan användas till förvaring, emaljfat eller zinkbyttor, det enda jag ser är en enda hög med bråte istället för möjligheter.

suck!! dubbelsuck!!

sen kommer vi till det där med att bli GALEN!!

Jag har en son som nog inte borde vistas i möblerade rum annat än i bur, (bildligt talat) för idag vet jag inte vad han har pysslat med, men han har lyckats vrida sönder väggfästena till gardinstången i vardagsrummet, så att gardinstången nu hänger snett och vint. den har en lutning mostvarande svarta pisten i slalombacken!! Gissar att han som vanligt haft gardinen som trapets.  Men man blir ju lätt galen  när man varje dag måste rabbla ramsan,

-rör inte gardinerna, sitt i soffan den är ingen klätterställning, och hoppa inte i sängen den är ingen studsmatta!!

Men ändå är han som tarzan i lianerna måste snurra in sig och hänga i gardinerna, klättra i soffan, gärna stå på soffans ryggstöd, och hoppa tresteg över vardagsrumsbordet……

Han har ju blåmärken därefter också när han slår sig, men det är som om det trots det inte går in att han kan göra illa sig eller att det inte är ok. Tur att han är lika aktiv och slår sig på dagis, annars skulle ju dagispersonalen kunna få för sig att vi slår pojken med tanke på alla blåmärken han har på armar och ben. 

 

Nåja,,,, nu har jag iallfall fått upp alla tre julgardinerna, köket vardagsrummet och matsalen. julstjärna hyacint och amaryllis står i grupp på köksbordet och lilla stallyktan står brevid och sprider myyyyys.

Nu ska jag ladda en ny omgång tvätt i tvättmaskinen, och kanske omorganisera i tvättstugan lite.

 

Kram

Katarina

4 thoughts on “Fredag kväll och jag blir GALEN!!

  1. Hej! Jag ska dig med på loppisturer för jag brukar “se” charmen i saker och ting!
    Vi ska ta en runda i stadens gardinbutik o hitta gardiner just för ditt vardagsrum!
    I´m blowing an christmas kiss on u…😉

  2. Oj, vad hände med mitt förra inslag?
    Nå här kommer det igen.

    Jag ska dig med på loppisturer för jag brukar “se” charmen i saker och ting. Jag ska ta dig med till stans gardinbutik och vi ska hitta gardiner just för ditt vardagsrum!
    I´m blowing a Christmas kiss on u!
    KramiZ

  3. Skickar en Advents kram!!!
    Å du jag har också massor av ihopplockat olika stilar hemma och vår tvättstuga är full av saker och jätter oordningssam!!! DU är inte ensam ! KRAM KRAM

Leave a Reply

