Regnet det bara öser ner

och jag är så trött på slasket…. varför kunde vi inte få behålla snön?? det är orättvist som min son brukar säga.

Snön har en sådan härlig effekt på alla, ljuset gör att man känner sig piggare än vanligt och visst är det tröttsamt när allt är grått och trist.

Har varit till frissan idag och spenderat pengar, så nu är jag rödhårig… ganska snyggt måste jag säga själv, får se hur maken reagerar när han kommer hem….. kan bli vad som helst. Antingen ser han att jag klippt och färgat och då kan jag antingen få ris eller ros, eller så ser han det inte alls……

Tyvärr har jag inget foto, men kanske jag kan få maken att fotografera mig så att ni får se det🙂

 

Har ni skrivit era önskelistor än??

Min önskelista skulle kunna göras hur lång som helst… kläder, nya snygga stövlar, ny vinterjacka, nya byxor, nya tröjor… hmmm min garderob behöver nog bytas ut helt och hållet.

Har gått stavgång tre gånger i veckan i snart två månader (varje pass är ca 7km), men det har bara resulterat i att jag väger mer nu än före jag började stava…. så alla kläder sitter verkligen illa. Flubbet på magen har iofs minskat, men det är fortfarande brottarberta jag ser i spegeln varje dag *ryyyys*

nåja, en dag kanske fläsket åtminstone är vältränat fläsk. Flåset är ju iallafall bättre nu. Alltid ett framsteg att glädja sig åt, i början fick jag nästan blodsmak i munnen, men nu kan jag lätt gå och prata utan att flåsa när jag och granntanten stavar oss fram på kvällarna.

Nå tillbaka till önskelistan…. det finns massor av fint man önskar sig, och det är svårt att inte shoppa loss på allt fint man vill ha… men med restskatt på 1600€ för familjen, så känns livet inför jul lagom skojsigt.

Men får jag julklappspengar så kommer de iallafall att spenderas hos Magdas…. HAr ni sett att de fått in vit crackle paint?? och man vill ju ha lite nya fräsha papper inför vårens scrapping, och fancy Pants har helt underbara valentine papper……. suktar och dreglar

onskelista2

vill du skriva en önskelista på vad just du önskar dig i pysselprylar så kan du alltid kika in i shoppen och sukta efter allt det fina🙂 Klicka bara på bilden så tar du tomtens expressvägen till Magdas

 

KRam

Katarina

Leave a Reply

