Lite nytt att visa

Har under hösten jobbat med att göra olika DT projekt, och nu har två av dem visats på Magdas blogg
Den första är ett foto på min söta dotter när hon mitt i leken som prinsessa stannade upp och bara blev stående…..

 

och visst skulle man ge en liten peng för att få veta vad hon tänker på???

en-peng-for-dina-tankar

Den andra LOn är inspirerad av en gammal julkalender som visades på tv under tiden jag föddes, dvs december 1977, jag föddes under lucka nr6 av 28🙂

Men på den här LOn handlar det inte om mig utan om min otroligt vetgirige son, som sett alla avsnitt av fem myror på DVD.

alfabetet

 

att han är vetgirig konstaterades på barnrådgivningen på 3års språkkontrollen, då sköterskan på rådgivningen hade en ljuvlig plansch med vackra bilder och frågade, vad heter det här?- äpple. ser du tomten?-jo, där…. osv så höll de på en stund, tills sonen vände sig mot damen i fråga och sa……..

-vet du?? Demokrati det är när alla får var med och bestämma !

Gissa om tanten höll på att falla av stolen, hon tittade på mig och sa,

-tycker du att han har ett litet eller bra ordförråd??

Ja vad svarar man?? -Jo, nog kan han göra sig förstådd alltid, men fick ju lite snabbt förklara att vi sitter inte med ordboken hemma, utan han hade tittat på sitt favoritprogram, orden runt från A till Ö med Hedvig och Ugglan Helge.

så varje gång vi ser på Hedvig här hemma kan jag inte låta bli att le när de kommer till ordet demokrati, där gamla stadsminister Palme förklarar vad ordet betyder.
Kan ju tillägga att han fortfarande svänger sig med konstiga ord, han är som en dammsugare och vill veta vad ord betyder och jaaa ibland kan det vara svårt så att mamma får ta fram barnens skol-ordbok på jobbet och kolla för en bra förklaring.

Gissa vad jag har utanför fönstret idag …………… SNÖ!!!!

Helt underbart, nu ska jag och barnen ut och tumla runt i snön en stund, kanske få till några fina vintriga foton och njuta av solskenet.

Ha det gott

KRam

KAtarina

One thought on “Lite nytt att visa

  1. Hmmm … låter fint men jag ser inga bilder! Mycket märkligt, undrar om det är min dator det är fel på? (gillar grabbens pratglädje förresten!)

Leave a Reply

