Jag måste nog skaffa nya ögon igen

Har haft huvudvärk i fyra dagar nu, och det blir inte bättre, värken sitter bakom mitt ena öga, samma som det upptäcktes ett lätt brytningsfel på senaste gången jag var till optiker, dvs förra hösten. så nu verkar det som om det försämrats, eftersom värken är tillbaka.

Igår var vi på kalas till svågrarna som firade gemensamt kalas, kändes som att gå på föräldramöte, då nästan alla mina elevers föräldrar var på samma fest. tack och lov hade de inte sina barn med sig.
Mina barn var med, då de faktiskt också var bjudna, och linnea grät före vi for, hon ville så gärna ha prinsesslockar i håret, så vi lockade med locktång, och det var lite jobbigt med tången, varm, och lite luggande, så tårarna sprutade, men hon stod ut för att få sina lockar.
tur att både farmor och farfar såg lockarna och gav komplimanger, för hon ville ju vara fin.

kvällen var trevlig, men till makens förtret så serverades vilt hela kvällen…….
han är jägare men gillar inte att äta viltkött.
Till förrätt serverades ripa och trattkantarellpaj, till varmrätt fick vi 3*rådjur, dvs en vallenbergare, två små filebitar och en tredje jag aldrig fattade vad det var, (på en och samma tallrik) till det fick vi potatis och morotspure´. till efterätt var det chokladsorbet helt ok, men jag tror att maken gärna hade åkt via en korvkiosk om inte vi haft två uppskruvade barn i baksätet på bilen när vi for hem.

Kvällen slutade ung eftersom han har jakt även idag och skulle upp tidigt, och jag har min scrapträff om några timmar.
Lite nervös är jag, eftersom jag trots allt ska föreställa pedagog, inför pedagoger, det brukar aldrig vara bra, de är oftast de största kritikerna…… nåja det ska iallafall bli trevligt.

Nu ska jag duka om mitt kök till pysselrum,……

Kram
Katarina

5 thoughts on “Jag måste nog skaffa nya ögon igen

  1. Åh vad jobbigt med huvudvärk. Jag har ungefär samma problem, så jag vet. Hoppas att en optiker kanske kan hjälpa dig igen?

    Vill bara skicka en lyckospark i rumpan inför dagens pysselträff. Inte för att det kommer att behövas, jag är säker på att du kommer att klara det galant!🙂

  2. Nä men fy😦 Och vet du vad, jag är i precis samma situation. Haft huvudvärk väldigt ofta de senaste veckorna (inklusive hela denna helgen) så nu är det dags att uppgradera ögonen igen. Sen blir det nog bättre för oss🙂

    Kram, Daniela/Neliz (www.neliz.se)

  3. Hello, I like the blog.
    It is beautiful.
    Sorry not write more, but my English is bad writing.
    A hug from Portugal

  4. Usch va jobbigt med värken, det är nog som du säger med glasögonen! Din middag lät väldigt god, kan du skicka över lite genom cyberrymden🙂 Älskar smyckena du köpt också, väldigt snygga!! PS: Har en liten grej till dig i min blogg, om du vill🙂

  5. Hallå bruden, nu är det länge sedan! Tack för besöket på min blogg, som du ser hinner jag inte alls med just nu.

    Men jag har faktiskt scrappat 3 LO:s som jag inte lagt ut för det blev inga bra foton. Hur gör du? Kopierar du dem och sedan mallar ihop dem..de verkar allt för krångligt.

    Du skrev att du har något i din blogg, menade du då christmas-tjosan hos bad girls?

    En stooor kram! Birgitta

Leave a Reply

