Vad är det med mig och explosioner??

Sitter här och torkar bort en hel tub med lim från pysselrum, kläder och scrap-prylar. allt är dränkt i scrappy-glue. yuck!! Ett litet lätt tryck på flaskan och poff for korken och allt lim ut över allt!!
Just nu känns det som om jag bara vill bryta ihop, för det är andra explosionen på två dagar. Men den jag upplevde igår var lite värre. Igår var jag så chockad att jag glömde blogga om den.
Hade varit till rådgivningen med barnen, och precis lämnat av dem på dagis. Lite lätt stressad var jag på väg till jobbet, eftersom jag haft vikarie första timmen på morgonen.

Halvvägs till jobbet hörs en knall som av ett pistolskott intill mitt vänstra öra, och hela sidorutan kommer in i ett regn av små små glasbitar. Tänk er att hela skåpet med duralex glas rasar in över dig i bilen på en enda gång……
Av ren chock höll jag på att hamna i diket till att börja med, men sinnesnärvaron kom tillbaka just före jag skulle till att mejja ned en vägstolpe.

troligen var det ett stenskott, eller en spänning i bilrutan som gjorde att den gick i miljoners bitar.
Jag kan säga att jag är glad att det var soligt ute, att jag hade solglasögonen på mig i bilen, annars hade det nog inte gått lika bra när rutan blåste in i ansikte på mig.
Men det märkliga var att när jag sitter där i bilen, får känslan av att bli beskuten och allt glas ramlar in så var min enda tanke… herre gud vilken tur att barnen inte är med…..

Ringer upp min make som inte riktigt fattar vad jag säger…. det lät ungefär så här…..
“hej, bilen exploderade…”
“Vadå?”
“bilrutan exploderade, vad ska jag göra??”
” borde du inte fara till jobbet??!!”

Tillslut fattade han vad som hänt, ringde verkstad och försäkringsbolag, så allt redde upp sig tillslut.Nu står bilen hos verkstaden för uppfixande av ruta och sanering av glas. det låg glas i precis hela bilen.

nåja allt gick bra, det var bara världsliga ting som gick sönder så allt är frid och fröjd.
Det mest spännande var att komma till dagis idag och hämta barnen, när man fick förklara att nä, mammas bil gjorde inte västa actionexplosionen utan det var rutan som sprack….
ni kan gissa hur många 5-6åriga grabbar som stirrade storögt på action morsan som kör exploderande bilar. *hahaha*

nu är det dags för lite sömn, har kommit in i ett litet flyt, tre LOs och ett kort bara i kväll. men inget kan jag visa just nu,

I morgon kommer lite nytt att kika på..
men till dess

KRAM
Katarina

2 thoughts on “Vad är det med mig och explosioner??

  1. Jösses, exploderande bilruta! Inte roligt alls, jag förstår att du måste fått världens chock! Skönt att du inte körde i diket!

    Exploderande scrappy-glue låter inte så kul det heller, men får kanske inte lika allvarliga konsekvenser. Eller, det beror på hur man ser det förstås, och vilka projekt som låg på bordet just då …

  2. Men usch så otäckt med en exploderande glasruta, Katarina!
    Vad bra att ni tar tag i ert liv och försöker få det att fungera innan ni tar något drastiskt beslut som påverkar hela er familj.
    Många-många kramar från HelenaN

Leave a Reply

