Idag känns livet lite lugnare

Maken är bortrest tills i morgon och det känns som ett andrum.
Visst känns dagarna bättre än de gjorde i helgen, men det är fortfarande inte bra.
Jag har tagit upp situationen till diskussion med maken, så han är införstådd i problemet. Och jag har även sakligt berättat att som det är nu så känns inte livet speciellt kul, och varför.

Nu ska ha försöka fundera över hur han ska kunna ändra så att vi båda ska känna oss nöjda. för knappast är jag helt oskyldig jag heller i vår situation.

Jag tänker ge det fram till sommaren, sen tänker jag själv utvärdera min situation, och har den inte ändrat tills dess så tänker jag packa ihop mina saker och hitta på något nytt med mitt liv.
Att sitta och älta saker man är missnöjd med är inget skoj det heller, så det är dags att ta tag i alla lösa ändar.
Att sedan utvärdera om ett halvår känns bra, då hinner man påbörja en förändring. och känner man inte att det sker någon förändring på ett halvår, då kommer nog ingen förändring heller. eller hur??

Ikväll ska jag och barnen på fottis träning. Sonen går på fotbollslekis, så vi ska iväg på det en stund i kväll. Sen blir det en lång skön stund i soffan, se på bolibompa, och sedan natta barnen.

När sedan barnen är i säng tänker jag tillbringa kvällen åt att skapa och testa skicka in till tidningen scrapbooking-mm.
inte för att jag tror att något av det jag skickar in kommer med, men har man inte testat så vet man inte eller hur???

Ha det gott
KRam

PS. Lille söte bror!! tack för ditt erbjudande, kan tyvärr inte på fredag, men kommer gärna en annan kväll när det passar.
KRAM

Leave a Reply

