Att känna sig som bambi på hal is

Ja det är nog jag det.
Ikväll ska jag och arbetskollegorna ut på galej. Vet inte hur det gick till, men jag blev ensam festkommitté på mitt jobb och fråga mig inte hur jag kom på idén att gå på DiscoBowling?? Nåja det är iallafall vad vi ska göra ikväll. vi ska discobowla, och efter det när vi halkat runt på bowlingbanan en timme ska vi fortsätta till en restaurang här i stan för en gemensam middag.
Det blir säkert skoj, men jag tror att jag borde behövt en rejäl lektion i bowling av min goa vän Petra/Paradise. Hon är ju stjärna på bowling. Åtminstone är hon stjärna i mina ögon.🙂
Jag själv är glad om jag får klotet att rulla, och att jag inte bryter benen innan kvällen är över.

Nåja menyn på restaurangen verkar helt ok iallafall så mätt kommer man att bli🙂

Nu ska jag försöka skapa lite DT alster medan mina barn ser på Barbie och den förtrollade regnbågen.
Båda mina barn älskar barbiefilmerna, något som mamma Genushandledare gillar🙂 samtidigt som även båda barnen gillar grabbiga saker,
Sonen var lite förtvivlad, för på dagis hade de andra barnen sagt att Barbiefilmer bara är för tjejer, så han totalvägrade och tårarna sprutade av besvikelse på honom eftersom han gärna hade velat se men om det inte var för killas så kan ju inte han titta.
Men efter ett samtal med oss föräldrar och speciellt pappa, vågade han äntligen titta, och nu går de filmerna varma, för både flickor och pojkar KAN se på barbie. Bara för att man är kille måste man inte vilja se Teenage mutant ninja turtles eller Blixten Mc Queen. Man kan gilla barbie också. Lika mycket som det är ok för lillasyster att gilla Blixten eller turtles.

nä nu är det dags att göra ett ryck här hemma, om det ska bli något gjort idag

KRam
Katarina

One thought on “Att känna sig som bambi på hal is

  1. Stackars lilla E, såklart man blir klyven när grabbarna säger att Barbie bara är för tjejer..Men givetvis kan han titta på det också!! =D
    Snälla rara goa du! *hihi* “stjärna i bowling” *fniss*
    Jahdu, du lever allt i en fantasivärld det hör jag! ;D
    Du är för snäll!! Du kommer fixa bowlingen galant!! *nickar*
    Kommer ni till Vimmerby får vi ta oss en sväng till bowlinghallen å spela nån serie eller två! =D
    Här sitter förresten jag..när jag borde sitta vid pysselbordet å göra ett dopkort till Sebastian som döps i morgon..*river mitt hår*
    MÅ gott å trevlig helg på dej stumpan!!
    KRAM Petra

Leave a Reply

