inför farsdag

I år har jag och barnen samarbetat om presenten till far i huset:
farsdagspyssel
Det blev en tavla till pappa.
Jag använde mig av en enkel träfärgad fotoram, som jag beströk först med lite guldfärg samt krackeleringslack och till sist ett tunt lager vit färg, vilket gav ramen ett åldrat utseende. riktigt snyggt faktistk, men man måste jobba snabbt och inte måla flera lager eftersom krackeleringen börjar direkt.
Själva ramen är dekorerad med photocorners, blommor och blad, pärlband, thickers och Pearl Maker. Inuti ramen har sedan monterats en bild, i det här fallet har dottern målat en teckning till sin far. Enkelt, snyggt och uppskattat! (fas sen byts nog bilden ut mot ett fint foto på barnen istället)
Så leta fram en gammal fotoram, piffa till och låt barnen göra konstverk att ge till far på fars dag. Naturligtvis hittar du materialet du behöver hos Magdas!
/ Katarina

3 thoughts on “inför farsdag

  1. Själv tänkte jag skicka iväg lite Sluta snusa-broschyrer till min pappa… Men de kanske tas emot med mer glädje om jag tar till mig av ditt tips och ramar in dem.😛
    Vad duktigt av dig att hålla reda på svenska datumen för mor- och farsdag.

    Kram / A.

  2. Vilken kanonbra idé! Han måste bli alldeles väligt glad över den tavlan, pappan som ska firas!

  3. Har just botaniserat runt hos dig, wow vad mkt fint du gör! =)
    Välkommen på besök hos mig! =)

    Ha det gott, kram

Leave a Reply

