Tjolahopp…

Idag är en bättre dag än igår..
nu fungerar photoshop igen… så vem vet, kanske det kommer upp något nytt under dagen.

tänk så handikappad man blir när man inte har photoshop, nu när man vant sig att använda det så fort man vill göra något scrapping projekt.

gjorde färdigt min examensuppgift till photoshop kursen jag gått på högskolan under gårdagkvällen… så nu håller jag tummarna att jag kommer att bli godkänd.

mitt examensarbete jag valt är restaurering…. och dessa bilder lämnade jag in..

Bild 1 före :
här är originalbilden hur den såg ut före jag började jobba med den.

Det är en bild på min far som barn…. och den är i uselt skick verkligen… pappret är sprött och jag har restaurerat den för att få ett bra bild av god kvalitet att scrappa utan att ge mig på originalfotot.

Bild 1 efter photoshop:

Kan säga att detta foto tog många timmar att restaurera. så jag är riktigt nöjd med resultatet.
Bild 2 före:

ett bröllopsfoto på min farmor och farfar, hittade det hemma hos mina föräldrar och har restaurerat det som gåva till min pappa i födelsedagspresent, ska förstora upp det och rama in, då detta foto är det enda vettiga foto han har på sina föräldrar, och det är ju lite trist att ha en stämpel men råproduktion på mitt över bilden.

Bild 2 efter photoshop:

Som ni ser har jag fixat upp den här bilden också… kanske inte lika mycket som på bild nummer ett,
men det var ett petigare restaureringsjobb, eftersom stämpeln satt mitt i den mest plottriga delen av fotot.
själv är jag ganska nöjd.
Hoppas nu bara att jag får min examen, det hade kännts skönt att inte behöva stressa mer över att bli klar.
Ive been working on a final exam in photoshop CS3, and hese photos are my exam work for the course Ive taken,
Now Im hoping to get my diploma.
KAtarina

2 thoughts on “Tjolahopp…

  1. Wow! Vilket arbete! Jag är mäkta imponerad! Jag läser ju själv kursen nu, får nog vända mig till dig för lite expertråd tror jag … Sen är ju fotografierna i sig själva helt underbara också. Härligt jobbat, klart du blir godkänd!

  2. Hej. Så fint! Måste vara jättekul att kunna retuschera just gamla foton. Jag skulle också vilja gå en photoshopkurs någon gång, har glömt så mycket tyvärr. Än så länge håller jag mig till den gratiskurs som Moderskeppet erbjuder.

    Hoppas ni haft en bra helg. Hade en jättefin helg med Daniel med bland annat långpromenad (!!!) och restaurangbesök.
    Kram på er.

Leave a Reply

