Hur är ni??

JAg har konstaterat att jag är en tävlare.
Jag hatar att tävla mot moståndare jag känner till, som tex på forumutmaningar osv… men till en DT utmaning kan jag känna mig hur kreativ som helst.
Det är som om att när jag läser vissa deltagares namn så ger jag liksom upp redan från början, eftersom de alltid vinner.
Det är som förgjort.. ser jag att *hon* eller *de* är med och tävlar så tappar jag liksom sugen, för de vinner alltid, de har typ tre fyra olika designerjobb, verkar ha tid med hur mycket som helst, och som jag sa…. DE VINNER ALLTID!!
ibland undrar man om de mutar juryn… för alla verkar dessutom vara som typ bästa kompisar hela högen.

(nej jag är inte arg eller bitter på något)

Jag har bara märkt att även på forum när det söks DTs till deras DT så är det som om när en eller några personer dyker upp och säger att de ska försöka så vips… så är det ett helt gäng som inte tänker söka av olika anledningar. och visst… sen när uttagningen är färdig… så är det just de som man känner igen som knipit platsen eller vinsten igen.

bara en fundering.

jag är ganska nöjd med det uppdrag jag har att se fram emot, och är mest med och tävlar på olika forum för skojs skull, men ändå kan jg ibland inte låta bli att tänka mig bort i just den funderingen…. hur kommer det sig att vissa kniper alla möjliga coola uppdrag, och verkar samla dem på hög??

9 thoughts on “Hur är ni??

  1. Jag har märkt samma tendenser som du har skrivit ner.
    Det är ingen idé att försöka i vissa lägen för man har ingen chans, inte i ALLA fall. Men det är dom där kända namnen.
    Jag bruka titta in här hos dig ibland och läsa om hur det går för dig.

  2. Du har en poäng där! Har oxå tänkt på det och tänker samma sak.
    En annan sak som irriterar mig är när dessa personer inte kan ta detta med att förlora (när de väl gör det…) utan att sura ihop totalt och komma på alla möjliga ursäkter. Sånt är oxå irriterande!

  3. Jag tävlar aldrig men läser väldigt mycket bloggar och tycker mig känna igen det du skriver. Det är samma namn överallt och personerna har flera DT uppdrag medans andra inte har nåt fastän dom vore värda det.

  4. det du skriver stämmer…även om jag personligen kan tycka att en del hade “finare” bidrag än vinnande… men kanske beror det oxå på ifall just dom som vinner har väldigt välbesökta bloggar? Då sprids ju butikens “rykte” mera…

  5. jag tävlar inte så ofta men ibland hänger jag på en del utmaningar. Men tror nästan aldrig att jag ska ha en chans att vinna, beroende på att jag inte är så känd.. Men tävla är alltid kul.

  6. Kan nog hålla med om det du säger. Så upplever jag det på tex scrappiz i galleriet, får mycket sällan kommentarer på LO o kort, man kan se andra som alltid får kommentarer som gjort likvärdiga saker. Alltid samma folk som får beröm liksom. Lite trist…

  7. Håller helt med dig. Man tappar allt självförtroende man har i vissa lägen. Har dock fått vissa uppdrag och är superstolt över det.
    Upp med hakan gumman, du är hur duktig som helst!!
    //Y

  8. usch ja så kan det kännas ibland, det gäller bara att känna efter varför man gör det man gör. Tävlar man så tävlar man och har rätt att bli besviken och det är jag less på så jag gör det sällan men då mister jag ju chansen att vinna också!

Leave a Reply

