Något roligt så här på fredagkvällen

jag har gått och vunnit en liten blog-challlenge hos Ulrica och jag har helt missat det… tur Ulrica mailade mig

blev iallafall jätteglad, tack snälla familjen för att ni röstade fram mig som vinnare…

kan även berätta att nu börjar livet bli rätt ok igen, det värsta är över, febern är nästan obefintlig, och det är bara lite ömhet kvar… och trötthet precis som doktorn sa.
nu är det bara magkatarren kvar att kurera, och tyvärr är det svårt att komma undan stress på jobbet, vi har jättedåligt med vikarier, så man rusar på så gott man kan, hjälper till där det behövs och jag är jäättebra på att stressa upp mig i onödan både för roliga och tråkiga saker. ska in till läkare den 15e för uppföljning på magkatarren, så tills dess får jag stå ut, har nämligen helt slut på medicin, och den får jag förhoppningsvis nytt recept på då.

just nu har jag stressat upp mig pga att jag varit sjuk, för att mina goa kollegor fått rycka in och ta mina uppgifter utöver sina egna, och det känns jobbigt.
Sen stressar jag positiv stress också…. men eftersom det inte är färdigt änno och det ska publiceras först så får ni inte se något ännu. kan iallafall säga att det doftar pepparkakor, har kyliga höstvindar och även en touch av renässans och shabby/chic stil🙂 det ni det kan man kalla konfektblandning. så just nu vill jag bara bli så frisk att jag orkar städa undan i pysselrummet…..

tvätta och få undan tvätt så att man tar sig fram i tvättstugan
så att jag sedan med gott samvete kan sätta mig ned under helgen och och ta nya tag i scrapprummet när barnen somnat för kvällen

nu är det iallafall dags att natta barnen och göra ett litet krafttag i vardagsrummet som nog har ett lager popcorn på golvet efter ett litet mys framför tvn till bolibompa.

Ha det gott

Kram
KAtarina

One thought on “Något roligt så här på fredagkvällen

Leave a Reply

