Jag måste bara visa

Hittade ett jätteroligt konstnärsmaterial igår när jag var till vår lilla hobbybutik…. nämligen något som kallas maskeringsvätska eller maskeringsgummi. det är en liten tub flytande gummi som bla akvarellkonstnärer använder, och jag har lekt lite med det nu på morgonen.

jag började med att lite lätt skissa upp mönster på ett akvarellpapper (man kan säkert använda andra papper också) sedan fyllde jag i de tunna blyertsstrecken med det flytande maskeringsgummi. Tuben har en riktigt fin sets, så det är som att jobba med glitterlim ungefär.

sedan måste gummit torka….. vilket tar sin lilla tid…..

efter det kommer det roliga… jag satte distressers i små mistflaskor och satte igång att spraya….

när sedan mistet torkat var det bara tt pilla bort gummit och jag fick detta fina mönsterpapper.

maskeringsgummi1

 

jag tog en del av det mönstrade och gjorde en LO av, och den kan jag naturligtvis visa eftersom den inte är till något DT call🙂

we-are-blessed

 

nå vad tycks?? ganska coolt va??
kan verkligen rekommendera detta till er som gillar att kladda med färger, den ska även fungera med akryl står det på tuben.

Ha det gott
Katarina

Posted in LOs

Leave a Reply

