.:Fars Dag:.

Årets fars dag firar maken någonstans i en skog i Slovakien med att jaga.. Vi hoppas att han har det bra.

Barnen är inte så fundersamma över att pappa inte är hemma, de har varit förberedda och vet att han kommer hem om några dagar och får då bli firad av familjen med god mat och presenter nästa helg.

Mer problem har de då istället med sin älskade farfar, alla hans söner är bortresta över fars dag… så vem ska då fira farfar? Inte några problem på den fronten heller, de hade en lösning…

barnen har filat på fina teckningar och presenter åt sin farfar för att visa sin uppskattning.

Själv har jag ett STORT  problem.. vad ger man till sin svärfar? Han har precis hjälpt mig att renovera och rusta upp ett gammalt kök som ska bli min alldeles egna ateljé förvaring..

ja.. en bok, eller en halsduk är uteslutet….det känns för futtigt på något sätt!

jag får helt enkelt göra något jag är relativt bra på… att skapa…

och dagens gåva till Farfar blir detta:

 

Hoppas nu han tycker om den, gör han inte det får han väl få en bok  eller strumpor nästa gång ;)

och JO jag är medveten om att nu måste jag komma på en likvärdig present åt svärmor till julen så det inte blir orättvist… *skratt*

 

Ha en underbar Fars dag!

//Katarina

2 thoughts on “.:Fars Dag:.

Leave a Reply

